×
Meniu

ANUNȚ REPETAT cu privire la organizarea și desfășurarea concursului pentru ocuparea funcției publice vacante de specialist/ă principal/ă în domeniul resurse umane în cadrul aparatului Primăriei orașului Leova UAT amalgamată

PRIMĂRIA ORAȘULUI  LEOVA

UAT amalgamată

ANUNȚ REPETAT 

cu privire la organizarea și desfășurarea concursului pentru ocuparea funcției publice vacante de specialist/ă principal/ă în domeniul resurse umane în cadrul aparatului Primăriei orașului Leova UAT amalgamată

În conformitate cu Regulamentul cu privire la ocuparea funcţiei publice prin concurs, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 201/2009, Primarul orașului Leova anunță concurs pentru ocuparea funcției publice vacante de specialist principal în domeniul resurse umane în cadrul aparatului Primăriei orașului Leova UAT amalgamată:

1. Denumirea autorității publice organizatoare a concursului: Primăria orașului Leova UAT amalgamată.

2. Denumirea funcției publice: specialist/ă principal/ă .

3. Scopul și sarcinile de bază ale funcției publice, conform fișei postului:

Scopul general al funcției:

Asigurarea gestionării activităților de resurse umane pentru personalul din UAT amalgamate și pentru directorii instituțiilor subordonate, prin recrutare, integrare, dezvoltare profesională, evaluare, motivare și menținerea unei evidențe corecte, oferind totodată suport metodologic și consultativ în domeniu.

Sarcinile de bază:

1. Coordonarea și gestionarea proceselor de resurse umane pentru angajații din cadrul unităților administrativ-teritoriale amalgamate, precum și pentru conducătorii instituțiilor subordonate primăriei, prin aplicarea unitară a procedurilor de personal.

2. Răspunderea de organizarea și desfășurarea procesului de recrutare, integrare profesională și gestionare a perioadei de probă pentru personalul din localitățile amalgamate și pentru directorii instituțiilor aflate în subordinea primăriei.

3. Coordonarea procesului de dezvoltare profesională continuă a angajaților, inclusiv a conducătorilor instituțiilor subordonate, prin planificarea și urmărirea instruirilor și formărilor relevante.

4. Revizuirea și propunerea măsurilor pentru motivarea personalului din întreg teritoriul administrat, oferind suport metodologic în implementarea procesului de evaluare a performanței individuale.

5. Elaborarea, actualizarea și coordonarea fișelor de post, regulamentului intern și documentele normative aferente funcțiilor pentru întregul personal din localitățile amalgamate și din instituțiile subordonate.

6. Asigurarea evidenței, corecte și permanente actualizarea datelor și documentelor de personal pentru angajații din localitățile amalgamate și din instituțiile subordonate, prin utilizarea sistemelor informaționale automatizate.

Oferă sprijin metodologic și consultativ în domeniul resurselor umane conducătorilor instituțiilor subordonate și personalului din localitățile amalgamate.

Condițiile de participare la Concurs:

a) deține cetățenia Republicii Moldova și domiciliul stabilit în Republica Moldova; 
b) cunoaște limba română; 
c) are capacitate deplină de exercițiu; 
d) nu a împlinit vârsta de 63 de ani; 
e) este aptă, din punct de vedere al stării sănătăţii, pentru exercitarea funcţiei publice, conform certificatului medical eliberat de instituţia medicală abilitată, formularul medical nr.086/e (aprobat de către Ministerul Sănătății); 
f) are studii superioare absolite cu diplomă de licență sau echialentă, conform cerințelor specifice solicitate pentru funcția publică respectivă în domeniu;
Experiență profesională:  1 an de experiență profesională în domeniu.
g) în ultimii 5 ani, nu a fost destituită dintr-o funcție publică, conform art. 64 alin. (1) lit. a), sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare;
h) nu are antecedente penale nestinse pentru infracțiuni săvârșite cu intenție;
i) nu este privată de dreptul de a ocupa anumite funcții sau de a exercita o anumită activitate, ca pedeapsă de bază sau complementară, ca urmare a sentinței judecătorești definitive prin care s-a dispus această interdicție;
j) candidatul la ocuparea funcţiei publice trebuie să întrunească şi cerinţele specifice minime pentru ocuparea respectivei funcţii, stabilite în Clasificatorul unic al funcţiilor publice, aprobat prin Legea nr.155/2011 și în fișa postului aferentă funcției publice.
k) nu are interdicția de a ocupa o funcţie publică ce derivă dintr-un act de constatare al Autorității Naționale de Integritate. 

Documentele ce urmează a fi prezentate de candidați pentru participarea la concurs:

a) formularul de participare la concurs, indicat în anexă;
b) copia buletinului de identitate;
c) copiile diplomelor de studii;
d) copiile certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecționare profesională și/sau de specializare relevante funcției publice vacante;
e) documentele ce atestă experiența profesională de exercitare efectivă a atribuțiilor de serviciu (copia carnetului de muncă, certificatele privind activitatea profesională desfășurată după data de 1 ianuarie 2019 (eliberat de CNAS) sau alte documente confirmative);
f) certificatul medical – formularul medical nr.086/e (pot fi înlocuite cu declarații pe proprie răspundere. În acest caz, candidatul are obligația să completeze dosarul de concurs cu originalul documentului în termen de cel mult 10 zile lucrătoare de la data la care a fost declarat învingător, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire);
g) cazierul judiciar (poate fi înlocuit cu declarația pe propria răspundere privind absența antecedentelor penale. În acest caz, candidatul are obligația să completeze dosarul de concurs cu originalul documentului în termen de maxim 10 zile de la data la care a fost declarat învingător al concursului, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire);
h) documentele care atestă prestarea voluntariatului – în cazul în care candidatul consideră necesar acest lucru;
i) copia certificatului de căsătorie, în caz dacă numele din diploma de studii nu corespunde cu buletinul de identitate.

Notă: La concurs sunt admiși numai candidații ale căror dosare de concurs sunt complete, cu excepțiile stabilite la pct. 5 lit. f), lit. g) din prezentul anunț. Dosarele de concurs depuse după termenul-limită nu se examinează de către comisia de concurs.

Copiile documentelor pot fi  prezentate legalizate notarial sau împreună cu documentele originale, pentru a putea verifica veridicitatea lor.

Bibliografia concursului:

Acte normative în domeniul serviciului public, administrației publice locale și acte normative specifice domeniului de specialitate :

  • Constituția Republicii Moldova;
  • Codul Muncii al Republicii Moldova nr. 154/2003;
  • Codul administrativ nr. 116/2018;
  • Legea nr. 158/2008 cu privire la funcția publică şi statutul funcționarului public;
  • Legea nr. 25/2008 privind Codul de conduită a funcționarului public;
  • Legea nr. 133/2016 privind declararea averii și a intereselor personale;
  • Legea nr. 436/2006 privind administrația publică locală;
  • Legea nr. 100/2017 cu privire la actele normative;
  • Legea nr.  270/2018 „Cu privire la sistemul unitar de salarizare în sectorul bugetar ”;
  • Hotărârea Guvernului nr. 618/1993 pentru aprobarea Regulilor de întocmire a documentelor organizatorice şi de dispoziție şi Instrucțiunii-tip cu privire la ținerea lucrărilor de secretariat în organele administrației publice centrale de specialitate şi ale autoadministrării locale ale Republicii Moldova;
  • Hotărârea Guvernului nr. 201/2009 „Privind punerea în aplicare a prevederilor Legii    nr.158/2008 cu privire la funcția publică şi statutul funcționarului public”;
  • Hotărârea Guvernului nr.1231/2018 pentru punerea în aplicare a prevederilor Legii 270/2018 „privind sistemul unitar de salarizare în sectorul bugetar”.

Data-limită de depunere a dosarelor de concurs:
19 septembrie 2025 inclusiv, ora 1200.

Modalitatea de depunere a dosarelor de concurs:
Personal/e-mail: primaria.leova@apl.gov.md.
Adresa: str. Unirii, nr. 22, bir. nr. 9, or. Leova;

Persoana responsabilă de primirea documentelor și oferirea informațiilor suplimentare:
Alina ROȘCA, Specialistă principală în cadrul aparatului Primăriei or. Leova UAT amalgamată.
Tel.: (0263) 23503.

8. Cuantumul minim al salariului de bază – 6800,00 lei și alte plăți salariale prevăvute de Legea nr. 270/2018 privind sistemul unitar de salarizare în sectorul bugetar.

Cerințe specifice:

Studii: studii superioare absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă: drept, administrație publică, management, economie sau alte specialități relevante pentru activitatea de resurse umane. 

Vechimea în domeniu:  1 an de experiență profesională în domeniu, abilități de utilizare a computerului.

Cunoștințe: cunoașterea legislației în domeniul, cunoașterea modului de funcționare a autorității publice,cunoștințe în domeniul legislației ce reglementează activitatea de serviciu.

Cunoștințe de operator la calculator: Word, Excel, Internet.

Abilităţi:

  1. buna comunicare scrisă și verbală, rezolvarea eficientă a obiectivelor și problemelor, autoperfecționare, analiză și sinteză, planificare;
  2. lucru eficient în echipă și independent, organizare și coordonare, lucru cu informația, aplanarea situațiilor de conflict, negociere;
  3. respectarea normelor de etică și conduită profesională.

Atitudini/comportamente:

Obiectivitate în aprecierea şi analiza situațiilor, receptivitate, spirit de echipă, sinceritate, dispus la colaborare, responsabilitate, disciplină, creativitate, tendință către dezvoltare profesională continuă.

Cheltuieli:

Cheltuielile pentru organizarea și desfășurarea concursului sunt suportate de către Primăria orașului Leova UAT amalgamată.

Cheltuielile pentru participarea la concurs (deplasarea la locul de desfășurare a concursului, cazarea, utilizarea mijloacelor de comunicare, autentificarea copiilor de pe documente etc.) sunt suportate de către participanții la concurs.