×
Meniu

Anunț prelungirea datei limită de depunere a dosarelor pentru concursul la funcția vacantă de de specialist/ă principal/ă în domeniul juridic

Anunț cu privire la prelungirea datei-limită de depunere a dosarelor de concurs pentru desfășurarea concursului la ocuparea funcției publice vacante de specialist/ă principal/ă în domeniul juridic din cadrul aparatul Primăriei orașului Leova.

Scopul general al funcției:

Asigurarea asistenței juridice Primăriei şi Consiliului orășenesc Leova.

Sarcinile de bază:

1.Realizarea controlului juridic asupra întocmirii actelor normative ale primăriei și a consiliului orășenesc.

2.Asigurarea elaborării și avizării proiectelor de acte normative ce țin de activitatea primăriei și a consiliului orășenesc.

3.Asigurarea încheierii și legalității contractelor economice ale primăriei.

4.Reprezentarea intereselor primăriei și a consiliului local în instanțele de judecată și alte autorități pe domeniul juridic.

5.Acordarea consultațiilor și asistenței juridice angajaților primăriei, conducătorilor instituțiilor publice și consilierilor.

6.Examinarea petițiilor şi corespondenței care poartă un caracter juridic.

Condițiile de participare la Concurs:

  1. deține cetățenia Republicii Moldova;
  2. posedă limba română şi limbile oficiale de comunicare interetnică vorbite în teritoriul respectiv în limitele stabilite de lege;
  3. are capacitate deplină de exercițiu;
  4. nu a împlinit vârsta de 63 de ani;
  5. este aptă, din punct de vedere al stării sănătății, pentru exercitarea funcției publice, conform certificatului medical eliberat de instituția medicală abilitată, formularul medical cu nr.086/e (aprobat de către Ministerul Sănătății);
  6. are studiile necesare prevăzute pentru funcția publică respectivă;
  7. în ultimii 5 ani, nu a fost destituită dintr-o funcție publică, conform art. 64 alin. (1) lit. a), b), f ) sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare;
  8. nu are antecedente penale nestinse pentru infracțiuni săvârșite cu intenție;
  9. nu este privată de dreptul de a ocupa anumite funcții sau de a exercita o anumită activitate, ca pedeapsă de bază sau complementară, ca urmare a sentinței judecătorești definitive prin care s-a dispus această interdicție;
  10. nu are interdicția de a ocupa o funcţie publică ce derivă dintr-un act de constatare al Autorității Naționale de Integritate.

Cerințe specifice:

Studii: studii superioare absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în domeniul juridic, după caz, pot fi încadrate persoane cu studii medii de specialitate absolvite cu diplomă.

Vechimea în domeniu:  1 an de experiență profesională în domeniu, abilități de utilizare a computerului.

Cunoștințe: cunoașterea legislației în domeniul juridic, cunoașterea modului de funcționare a autorității publice, cunoștințe în domeniul legislației ce reglementează activitatea de serviciu,.

Cunoștințe de operator la calculator: Word, Excel, Internet.

Abilităţi:

  1. buna comunicare scrisă și verbală, rezolvarea eficientă a obiectivelor și problemelor, autoperfecționare, analiză și sinteză, planificare;
  2. lucru eficient în echipă și independent, organizare și coordonare, lucru cu informația, aplanarea situațiilor de conflict, negociere;
  3. respectarea normelor de etică și conduită profesională.

Atitudini/comportamente:

Obiectivitate în aprecierea şi analiza situațiilor, receptivitate, spirit de echipă, sinceritate, dispus la colaborare, responsabilitate, disciplină , creativitate, tendință către dezvoltare profesională continuă.

Candidații, în termenul indicat în informația privind condițiile de desfășurare a concursului, depun personal/prin poștă/prin e-mail dosarul de concurs, care conține:

  1. formularul de participare, specificat în anexa la Regulamentul cu privire la ocuparea funcției publice prin concurs (se anexează);
  2. copia buletinului de identitate;
  3. copiile diplomelor de studii şi ale certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecționare profesională şi/sau de specializare;
  4. documente ce atestă experiența profesională (copia carnetului de muncă, certificate privind activitatea profesională desfășurată după data de 1 ianuarie 2019 sau alte documente confirmative);
  5. certificatul medical – formularul medical cu nr.086/e;
  6. cazierul judiciar.
  7. documentele care atestă prestarea voluntariatului – în cazul în care candidatul consideră necesar.

Notă:

  • La concurs sunt admiși numai candidații ale căror dosare de concurs sunt complete. Dosarele de concurs depuse peste termenul-limită nu se examinează de către comisia de concurs, fapt ce va fi consemnat cu notificarea candidatului prin poștă electronică sau telefon.
  • Copiile documentelor nominalizate prezentate pot fi autentificate de notar sau se prezintă împreună cu originalul lor, pentru a fi verifica veridicitatea lor. În situația în care dosarul de concurs se depune prin poștă sau e-mail, această prevedere se aplică la data desfășurării probei scrise a concursului, sub sancțiunea respingerii dosarului de concurs.
  • Certificatul medical, cazierul judiciar și documentele ce atestă experiența profesională sau, după caz, prestarea voluntariatului pot fi înlocuite cu declarații pe proprie răspundere. În acest caz, candidatul are obligația să completeze dosarul de concurs cu originalul documentului în termen de maximum 10 zile de la data la care a fost declarat învingător, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire.

Dosarul de concurs poate fi depus la Primăria orașului Leova:

Adresa: str. Unirii, nr. 22, bir. nr. 3, or. Leova;

până la data de 02.05.2024, ora 1200;

Tel.: (+373 0263) 23503;

atât fizic cât și prin adresa de e-mail: leovaprimaria@gmail.com;

persoana de contact: Alina ROȘCA.

Bibliografia concursului pentru ocuparea funcției publice vacante de specialist/ă principal/ă în domeniul juridic din cadrul primăriei orașului Leova

Acte normative în domeniul serviciului public, administrației publice locale și acte normative specifice domeniului de specialitate :

  • Constituția Republicii Moldova;
  • Codul Civil al Republicii Moldova nr. 1107/2002;
  • Codul de procedură civilă nr. 225/2003;
  • Codul Muncii al Republicii Moldova nr. 154/2003;
  • Codul administrativ nr. 116/2018;
  • Legea nr. 435/2006 privind descentralizarea administrativă;
  • Legea nr.158/2008 cu privire la funcția publică şi statutul funcționarului public;
  • Legea nr.25/2008 privind Codul de conduită a funcționarului public;
  • Lege133/2016 privind declararea averii și a intereselor personale;
  • Legea nr.436/2006 privind administrația publică locală;
  • Legea nr.100/2017 cu privire la actele normative;
  • Legea nr.239/2008 privind transparență în procesul decizional;
  • Hotărârea Guvernului nr. 618/1993 pentru aprobarea Regulilor de întocmire a documentelor organizatorice şi de dispoziție şi Instrucțiunii-tip cu privire la ținerea lucrărilor de secretariat în organele administrației publice centrale de specialitate şi ale autoadministrării locale ale Republicii Moldova;
  • Hotărârea Guvernului nr.201/2009 „Privind punerea în aplicare a prevederilor Legii 158/2008 cu privire la funcția publică şi statutul funcționarului public”.