×
Meniu

Anunț cu privire la desfășurarea concursului pentru ocuparea funcției publice vacante de contabil/ă-șef/ă

Anunț cu privire la desfășurarea concursului pentru ocuparea funcției publice vacante de contabil/ă-șef/ă din cadrul aparatul Primăriei orașului Leova.

Scopul general al funcției:

Organizarea corectă a evidenţei contabile şi a utilizării mijloacelor bugetare şi fondurilor fixe.

Sarcinile de bază:

  1. Asigură controlul asupra utilizării corecte a mijloacelor financiare și a operațiunilor efectuate;
  2. Supraveghează gestionarea mijloacelor financiare conform destinației în baza planurilor aprobate;
  1. Organizează și asigură ținerea continuă a contabilității;
  2. Întocmește și prezintă rapoarte financiare, trimestriale și anuale.

Condițiile de participare la Concurs:

  1. deține cetățenia Republicii Moldova;
  2. b) posedă limba română şi limbile oficiale de comunicare interetnică vorbite în teritoriul respectiv în limitele stabilite de lege;
  3. c) are capacitate deplină de exercițiu;
  4. d) nu a împlinit vârsta de 63 de ani;
  5. e) este aptă, din punct de vedere al stării sănătății, pentru exercitarea funcției publice, conform certificatului medical eliberat de instituția medicală abilitată, formularul medical cu nr.086/e (aprobat de către Ministerul Sănătății);
  6. f) are studiile necesare prevăzute pentru funcția publică respectivă;
  7. g) în ultimii 5 ani, nu a fost destituită dintr-o funcție publică, conform art. 64 alin. (1) lit. a), b), f ) sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare;
  8. h) nu are antecedente penale nestinse pentru infracțiuni săvârșite cu intenție;
  9. i) nu este privată de dreptul de a ocupa anumite funcții sau de a exercita o anumită activitate, ca pedeapsă de bază sau complementară, ca urmare a sentinței judecătorești definitive prin care s-a dispus această interdicție;
  10. j) nu are interdicția de a ocupa o funcţie publică ce derivă dintr-un act de constatare al Autorității Naționale de Integritate.

Cerințe specifice:

Studii: studii superioare absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în domeniul contabilității, după caz, pot fi încadrate persoane cu studii medii de specialitate absolvite cu diplomă.

Vechimea în domeniu:  1 an de experiență profesională în domeniu.

Cunoștințe: cunoașterea legislației în domeniul contabilității, cunoașterea modului de funcționare a autorității publice, cunoștințe în domeniul legislației ce reglementează activitatea de serviciu.

Cunoștințe de operator la calculator: Word, Excel, Internet.

Abilităţi:

  • inteligență (gândire logică, capacitate de analiză şi sinteză);
  • capacitate de organizare şi conducere a activității specialiștilor în domeniul contabilității;
  • capacitate de a prelucra informația în vederea luării deciziilor sau furnizării de date prelucrate altor factori decizionali;
  • corectitudine, tenacitate, seriozitate.

Atitudini/comportamente:

Obiectivitate în aprecierea şi analiza situațiilor sociale, receptivitate, spirit de echipă sinceritate, dispus la colaborare, responsabilitate, disciplină , creativitate.

Candidații, în termenul indicat în informația privind condițiile de desfășurare a concursului, depun personal/prin poștă/prin e-mail dosarul de concurs, care conține:

  1. a) formularul de participare, specificat în anexa la Regulamentul cu privire la ocuparea funcției publice prin concurs (se anexează);
  2. b) copia buletinului de identitate;
  3. c) copiile diplomelor de studii şi ale certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecționare profesională şi/sau de specializare;
  4. d) documente ce atestă experiența profesională (copia carnetului de muncă, certificate privind activitatea profesională desfășurată după data de 1 ianuarie 2019 sau alte documente confirmative);
  5. e) certificatul medical – formularul medical cu nr.086/e;
  6. f) cazierul judiciar.
  7. g) documentele care atestă prestarea voluntariatului – în cazul în care candidatul consideră necesar.

Notă:

  • La concurs sunt admiși numai candidații ale căror dosare de concurs sunt complete. Dosarele de concurs depuse peste termenul-limită nu se examinează de către comisia de concurs, fapt ce va fi consemnat cu notificarea candidatului prin poștă electronică sau telefon.
  • Copiile documentelor nominalizate prezentate pot fi autentificate de notar sau se prezintă împreună cu originalul lor, pentru a fi verifica veridicitatea lor. În situația în care dosarul de concurs se depune prin poștă sau e-mail, această prevedere se aplică la data desfășurării probei scrise a concursului, sub sancțiunea respingerii dosarului de concurs.
  • Certificatul medical, cazierul judiciar și documentele ce atestă experiența profesională sau, după caz, prestarea voluntariatului pot fi înlocuite cu declarații pe proprie răspundere. În acest caz, candidatul are obligația să completeze dosarul de concurs cu originalul documentului în termen de maximum 10 zile de la data la care a fost declarat învingător, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire.

Dosarul de concurs poate fi depus la Primăria orașului Leova:

Adresa: str. Unirii, nr. 22, bir. nr. 3, or. Leova;

până la data de 19.04.2024, ora 1200;

Tel.: (+373 0263) 23503;

atât fizic cât și prin adresa de e-mail: leovaprimaria@gmail.com;

persoana de contact: Alina ROȘCA.

Bibliografia concursului pentru ocuparea funcției publice vacante de contabil-șef  din cadrul primăriei orașului Leova

  • Constituția Republicii Moldova
  • Acte normative în domeniul serviciului public:
  • Legea nr.158/2008 cu privire la funcția publică şi statutul funcționarului public;
  • Legea nr.25/2008 privind Codul de conduită a funcționarului public;
  • Legea nr.155/2011 pentru aprobarea clasificatorului unic al funcțiilor publice;
  • Lege133/2016 privind declararea averii și a intereselor personale
  • Legea nr.199/2010 privind statutul persoanelor cu funcție de demnitate publică;
  • Hotărârea Guvernului nr.201/2009 „Privind punerea în aplicare a prevederilor Legii 158/2008 cu privire la funcția publică şi statutul funcționarului public”.
  • Acte normative specifice domeniului de specialitate:
  • Legea nr. 397/2003 privind finanțele publice locale;
  • Legea 270/2018 cu privire la sistemul unitar de salarizare în sectorul bugetar;
  • Codul Muncii al Republicii Moldova nr. 154/2003;
  • Ordinul Ministerului Finanțelor a Republicii Moldova nr. 216/2015.
  • Acte normative în domeniul administrației publice centrale
  • Legea nr.100/2017 cu privire la actele normative;
  • Legea nr.239/2008 privind transparență în procesul decizional.
  • Acte normative în domeniul administrației publice locale 
  • Legea nr.435/2006 privind descentralizarea administrativă;
  • Legea nr.436/2006 privind administrația publică locală;
  • Legea nr.438/2006 privind dezvoltarea regională în Republica Moldova;
  • Legea nr. 768/2000 privind statutul alesului local.

FORMULAR de participare la concursul pentru ocuparea funcţiei publice